KOVASTEN SUKUKIRJA

Sukukokouksessa Pieksämäen Partaharjulla julkistettiin 10.8.2013 uusi Kovasten sukukirja.

Kovasten Sukuseura on julkaisut uuden kirjan jossa on selvitetty sukuhaaroja Äänekoskelta, Laukaasta, Hankasalmelta, Saarijärveltä, Pieksämäeltä ja Mikkelin seudulta. Kirja kattaa kaikki itäsuomalaiset Kovasten sukuhaarat. Kirjan noin 2900 perhetauluun sisältyy tietoja noin 16 000 henkilöstä.

Kirjassa on seurattu viimeisissä polvissa myös tyttärien jälkeläisiä, joten tietoja on myös monista muista lähisuvuista, mm. Anttonen, Hakonen, Hoikkanen, Hokkanen, Honkonen, Hytönen, Häkkinen, Hämäläinen, Hänninen, Ikonen, Kankainen, Kauppinen, Kautto, Keurulainen, Koivu, Laitinen, Liimatainen, Liukkonen, Makkonen, Manninen, Matilainen, Myyryläinen, Nykänen, Oksanen, Paananen, Paatelainen, Penttinen, Peura, Pietiläinen, Puttonen, Pölkki, Pöyhönen, Roth, Siitari, Sorri, Suuronen, Tiihonen, Tourunen, Vainio, Valkonen, Viinikainen, Ylönen.

Kirjaan sisältyy runsaasti eli noin 100 sivua oheisartikkeleita asuinseutujen ja suvun historiasta. Kirjaan on myös saatu suvun kuvia. Kirja on 856 sivuinen.

Kirjan on toimittanut ammattisukututkija Jarmo Paikkala. Kirjan sukututkimuksista suurimman osan on laatinut Arto Varonen.

Sukukirjan painos on loppunut ja kirjoja ei voi enää ostaa